فضائل و مناقب اهل البیت (ع)

ساخت وبلاگ
مهدي مهدي بيا بيا اي ماه محمل ماروشن روشن نما نما هم ديده هم دل مادر دل هستي و جز تو نيست ليلاي محفل مانزديك هستي و دوريت خود باشد مشكل مابيا بيا كه روي تو چراغ راه ماستبيا كه دل بغير تو شكسته زهراستمهدي مهدي بيا بيا اي ماه محمل ماروشن روشن روشن نما نما هم ديده هم دل مااي يوسف شهر وفا باز آ كه بي تو صفا ديگر نمانده استهجران تو شام و سحر ما را به كوه و كمر هر سو كشانده استمولا مولا بيا بيا اي ماه ماباز باز آ كه روي توست دلخواه مابيا بيا كه روي تو چراغ راه ماستبيا كه دل بغير تو شكسته زهراستمهدي مهدي بيا بيا اي ماه محمل ماروشن روشن روشن نما نما هم ديده هم دل ماتو سرو باغ حسن تولاله چمني تو منجي بشرو امام بت شكنيچه ميشود نظري بر اين گدا فكنياي پناه شيعيان مهدي صاحب زمان رخ نما ديگر عيانحاجتم را كن روا مهدي زهرا بيا مهدي زهرا بياچرا چرا نكني به عاشقان نظري كرم نما و نما زچشم ما گذريمگر زآمدنت رسد به ما خبريقبله دلها توئي يوسف زهرا توئي سيدومولا توئي من گداي بينوانورچشم تر من دلبر من عزيز زهرائياي تنها همدم من محرم من چرا نمي آئياي گل زهرا بنگر مردم از مهجوري توغرق در اندوه و غمم از فراغ دوري توبيا طبيب من مرا مداوا كن بيا دل من را اسير زهرا كناميد و آرزوي من تمام آبروي منچه ميشود بنشيني دمي تو روبروي منسحر به عشق تو خيزم نگار خوب و عزيزمبراي ديدن رويت گهر زديده بريزمبيا بيا گل نرجس كه طاقتم بسر آمدچه ميشود شنوم من كه يوسف از سفر آمداي بهار آرزوها در كدامين سرزمينيمثل باباي غريبت بيكس و گوشه نشينيبهر كجا بروم من به راه تو بنشينمبه شوق اينكه بيائي جمال ماه تو بينمخدا كند كه بيائي خدا كند كه بيائيامان زدرد جدائي خداكند كه بيائيدر كنار كعبه در بين تمام زائرانيميروي گا فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 46 تاريخ : سه شنبه 31 مرداد 1402 ساعت: 14:47

ای دادخواه عترت و قرآن بیا بیاوی زخم دین به تیغ تو درمان بیا بیااز زخم هر شهید ندا می‌شود بلندکای التیام زخم شهیدان! بیا بیاتا چند شیعه نالۀ «یابن‌الحسن» زند؟ای شیعه را پناه و نگهبان بیا بیاتا کی سر حسین به دروازه‌های شامبر نی کند تلاوت قرآن؟ بیا بیاتا کی گُلان سوختۀ وحی، پای‌شانخونین بوَد ز خار مغیلان؟ بیا بیاتا کی میان مقتل خون دست و پا زندجدّت، حسین با لب عطشان، بیا بیاتا کی مهار ناقۀ زینب به دست شمربا اشک چشم و موی پریشان؟ بیا بیاتا کی ز سوز سوختن خیمه‌هایتاندر قلب شیعه آتش سوزان؟ بیا بیاتا کی به خاک دامن گودال قتلگاهجسم حسین، زخمی و عریان؟ بیا بیادرمان درد عترت و قرآن ظهور توستداروی زخم‌های فراوان! بیا بیابیا و ز ِ کرامت ، مرا خاک رَهَت کنبه قُربانگَه رحمت ، فدای نِگَهَت کنبه قربان عطایت ، منم عبد و گدایتیا مهدی یا مهدی ....@@*آه...بشنو آوای من ای گل یاسمن حجت بن الحسن(دو بار)خورشید پنهان از نظر ما بنگر به آه و چشم تر ماالعجل ای دلگرمیّ مستضعفین اُمید مؤمنات و یار مؤمنینالعجل حجت الله مولا بقیة اللهیا مهدی یا مهدی یا مهدی یا مهدی(دو بار) العجل حجت الله مولا بقیة الله*آه...امامُ المنتَظَر شام دل را سحر نور ثانی عشر(دو بار)لاله به صحرا کرده صدایت پشت در زهرا(س) کرده صدایتمنتقم غربت زهرا(س) العجل آرامش تمام دلها العجلالعجل حجت الله مولا بقیة اللهیا مهدی یا مهدی یا مهدی یا مهدی(دو بار) العجل حجت الله مولا بقیة الله*آه...بر نبی نور عین سروَر عالمین روضه خوان حسین(دو بار)ای غصه دار دلبر بی سر العجل حقّ پیکر بی سرتشنه ی سر جدا گوید دیگر بیا سرِ بر نیزه ها گوید دیگر بیاالعجل حجت الله مولا بقیة اللهیا مهدی یا مهدی یا مهدی یا مهدی(دو بار) العج فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 49 تاريخ : سه شنبه 31 مرداد 1402 ساعت: 14:47

چه عواملي که باعث زیاد شدن رزق و روزی مي‌شوند؟امام صادق(علیه السلام) فرمود: صِلّةُ الأرْحامِ تُحَسّنُ الْخُلْقَ وَ تَسْمَحُ الکَفّ وَ تَطِیبُ النَّفْسَ وَ تَزِیدُ فِی الرِّزقِ وَ تُنْسِی فِی الأجَل.در حدیث دیگر فرمود: إِن صِلَّة الرَّحِمِ تُزَکّی الأعْمَالَ وَ تُنْمِی الأَمْوالَ وَ تُیَّسِّرُ الحِسابَ وَ تَدْفَعُ البَلویٰ وَ تَزیدُ فِی الرِّزْقِ.حضرت علی(علیه السلام) طی حدیثی به اصحاب خود فرمود: آیا آگاه نکنم شما را به چیزهایی که روزی را زیاد می کند؟گفتند: بلی یا امیرالمؤمنین! حضرت یکی یکی شمرد:1). صله رحم؛2) انسان بین نمازها جمع کند روزیش زیاد می شود (مثل جمع بین نماز مغرب و عشا، ظهر و عصر)؛3) اگر انسان صبح و عصر بدنبال کار و تلاش برود روزیش زیاد می شود.4) خوشرفتاری با برادران دینی به خاطر خدا روزی زیاد می شود.5) گفتن ذکر أَسْتَغْفِرُ اللهَ رَبّی وَ أتُوبُ إِلَیهِ روزی را زیاد می کند.6) همیشه انسان حرف راست بزند، روزیش زیاد می شود.7) امانتداری روزی را زیاد می کند.8) هنگام اذان مؤذن را اجابت کند و به دنبال نماز برود، روزیش زیاد می شود.9) در بیت الخلاء حرف نزند، روزیش زیاد می شود.10) در وقت معامله یا… حرص نزدن روزیش زیاد می شود.11) تشکر و سپاسگزاری منعم(نعمت دهنده) روزی را زیاد می کند.12) از قسم دروغ پرهیز کند، روزیش زیاد می شود.13) قبل از غذا خوردن وضو بگیرد، روزیش زیاد می شود.14) خوردن تکه غذاهایی که دور سفره ریخته شده، روزی را زیاد می کند.15) صبح زود به دنبال روزی برود، روزیش زیاد می شود.16) امام باقر (علیه السلام) فرمود: دادن زکات روزی را زیاد می کند.17) امام رضا (علیه السلام) فرمود: نماز شب روزی را زیاد می کند.18) دادن صدقه روزی را زیاد می کند.19) امام صادق (علیه السلام) فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 52 تاريخ : يکشنبه 22 مرداد 1402 ساعت: 20:32

در سیزده جای قرآن خدای سبحان در مورداهمیت مقام والدین سخن میگویدیکی از نعمتهای باارزش خداوند والدین است که بودنشان سبب رحمت استحتی دعاشان گره های کور را باز میکنداسراء 23 و 24: و قَضى‏ رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً، إِمَّا یَبْلُغَنَّ عِنْدَکَ اَلْکِبَرَ أَحَدُهُما أَوْ کِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما أُفٍّ وَ لا تَنْهَرْهُما وَ قُلْ لَهُما قَوْلاً کَرِیماًوَ اِخْفِضْ لَهُما جَناحَ اَلذُّلِّ مِنَ اَلرَّحْمَهِ وَ قُلْ رَبِّ اِرْحَمْهُما کَما رَبَّیانِی صَغِیراًشخصی گفت یا رسول الله گرفتارم فرمود بگو مادرت دعا کند گفت مادرم مرده است فرمود پدرت وقتی رفت فرمود اگه مادرش زنده بود دعایش گرفتاری اورا برطرف میکردفرمودند دعای والدین مثل دعای پیامبر استهیچ عبادتی مثل خدمت به والدین نیست نظر الولد الی والدیه حبّا لهما عبادة. و هیچ شفاعتی مثل رضایت والدین نافع نیستقال رسول الله (صل الله علیه و آله) :« یاتی علی النّاس زمانٌ ، یجفوُا الرّجلُ والدیه و یبرُّ صدیقه »پیامبر دید جوانی بیهوش میشود تلقین فرمودند لا اله الا الله را و زبانش لال بود نمیتوانست بگوید فرمودند مادرش بیاید و مادرش گفت ناراضیم حضرت فرمودند بخاطر من راضی باش راضی شد و گفت تا الان فرشته های عذاب اینحا بودند الان فرشته های رحمت آمدندإنّ رسول الله صلی الله علیه و آله حضر شابّاً عند وفاته، فقال له: «قل لا اله الاّ الله»، قال: «فاعتقل لسانه مراراً»، فقال لأمرأة عند رأسه: «هل لهذا أمّ؟» قالت: «نعم، أنا أمّه»، قال: «أفساخطة، أنت علیه؟» قالت: «نعم، ما کلّمته منذ ستّ حجج»، قال لها: «أرضی عنه؟»،.گرفتاری بشر به خاطر شکستن جایگاه پدر و مادر است. کاسبی ما ارتباط مستقیم به دعای پدر و مادر دارد؛ سل فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 65 تاريخ : يکشنبه 22 مرداد 1402 ساعت: 20:32

اهمّیت همسایه داریسوال و جواب اول منبر 1-لباس هاي نجسي را كه مي توان با آنها نماز خواند؟ لباس هاي كوچكي چون جوراب و عرقچين كه با آنها نمي توان عورت را پوشاند.2-چيزي كه اگر خشكش نكني، روز قيامت سبب نور و روشنائي مي شود؟ آب وضوء.3-چه عملي است كه براي زنان همانند جهاد في سبيل الله است؟ شوهرداري مي باشد.4-حرز حضرت فاطمه(سلام‌الله عليها) براي چه اموري مطلوب است؟ حرز حضرت فاطمه(س) براي خلاص شدن از زندان و بند و براي رهائي از تب مفيد است.اهمّیت همسایه داریما انسانها در یک زندگی اجتماعی با افراد مختلفی تعامل داریم که یک دسته از این افراد همسایه های ما هستند.همسایه ها می توانند در کنار نزدیکان و خویشان و یا در فراق ایشان، برای خانواده ها همچون پدری متعهّد و دلسوز، مادری مهربان و صبور، برادری حامی و فداکار، خواهری همدل و صمیمی و خویشاوندی بصیر و خیرخواه باشند. هر کار خیری آثاری دارد و خوب همسایه داری کردن هم دارای برکاتی است از جمله: دفع بلا، کسب سعادت دنیا و آخرت و محبوبیّت در نزد خدا و رسولش و...انسانی که با همسایه ها خوب است و همسایه ها نیز با او خوبند، محلّه ای آرام خواهد داشت و در نتیجه، سلامتیها بیشتر و عمرها طولانی تر خواهد شد پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله ، حرمت همسايه بر انسان را مانند حرمت مادر دانسته است و مي‌‌فرمايد: «حُرْمةُ الْجارِ عَلَي الاِنْسانِ كَحُرمةِ اُمّهِ؛ احترام گزاردن به همسايه مانند احترام گزاردن به مادر است»روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله از یاران خود پرسید: آیا می دانید حق همسایه چیست؟ حاضران پاسخ منفی دادند. آن حضرت فرمود:حق همسایه آن ا ست که اگر برای کرایه از شما درخواست کمک کرد، به او کمک کنید. اگر وام خواست، به او بپردازید. هرگاه تهی دست شد، از او دس فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 59 تاريخ : يکشنبه 22 مرداد 1402 ساعت: 20:32

جَآء جَبْرَئِيلُ علیه السلام إلَی‌ النَّبِيِّ صَلَّی اللَهُ عَلَيْهِ وَ ءَالِهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ: يَا مُحَمَّدُ عِشْ مَا شِئْتَ فَإنَّكَ مَيِّتُ! وَ أَحْبِبْ مَنْ شِئْتِ فَإنَّكَ مُفَارِقُهُ! وَاعْمَلْ مَا شِئْتَ فَإنَّكَ (ملاقیه) مَجْزِيُّ بِهِ! بحار الانوار، جلد 17‌، ص 5نصیحت چیزیه که همه بهش محتاجیمسواد و عنوان مجوز نشنیدن موعظه نیستوقتی خدای سبحان انبیا بزرگی را مثل ابراهیم موسی عیسی موعظه میکند منو شماهم به موعظه نیاز داریم قال الجواد ع الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلی ثَلاثِ خِصال: تَوْفیق مِنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ واعِظ مِنْ نَفْسِهِ، وَ قَبُول مِمَّنْ یَنْصَحُهُ. «بحارالأنوار، ج 72، ص 65، سجّاد عليه السلام:ابْنَ آدَمَ إِنَّكَ لَا تَزَالُ بِخَيْرٍ مَا كَانَ لَكَ وَاعِظٌ مِنْ نَفْسِكَ پيوسته در خير و صلاح خواهى بود.تا زمانى كه واعظى از درون دارىامام على عليه السلام: أَحْيِ قَلْبَكَ بِالْمَوْعِظَةِ الْمَوَاعِظُ صِقَالُ النُّفُوسِ وَ جِلَاءُ الْقُلُوب‏-إذا أحَبَّ اللّه عَبدا وعَظَهُ بالعِبَرِ؛امام على عليه السلام:إنَّ الدُّنيا ... دارُ مَوعِظَةٍ لِمَنِ اتَّعَظَ بِها.. جریان گنجشک و حضرت سلیمان .قال الصادق جعفر بن محمد علیه السلام: مَنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَاعِظٌ مِنْ قَلْبِهِ وَ زَاجِرٌ مِنْ نَفْسِهِ- وَمن لَمْ يَكُنْ لَهُ قَرِينٌ مُرْشِدٌ اسْتَمْكَنَ عَدُوُّهُ مِنْ عُنُقِهِ -(من لایحضره الفقیه، ج۴، ص۴۰۲)امام صادق(ع) می‌فرماید: کسی که از قلب خویش واعظی و از نفس خویش بازدارنده‌ای نداشته باشد و همچنین درکنار خود ارشادکننده و راهنمایی نداشته باشد، دشمن خود را بر خویش مسلط ساخته است. الإمام الباقر عليه السلام : لَمّا دَعا نوحٌ عليه السلام رَبَّهُ عز و جل عَلى قَومِهِ أتاهُ إبليسُ فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 53 تاريخ : سه شنبه 17 مرداد 1402 ساعت: 19:47

ویژگی های افراد خوش اخلاق 5 تاستپيامبر صلي الله عليه و آله :اَحَبُّكُمْ اِلَى اللّه ِ اَحْسَنُكُمْ اَخْلاقا؛ امام على عليه السلام :فى سَعَةِ الاَْخْلاقِ كُنوزُ الاَْرْزاقِ؛ امام على عليه السلام :رُبَّ عَزيزٍ اَذَ لَّهُ خُلْقُهُ وَ ذَليلٍ اَعَزَّهُ خُلْقُهُ؛ امام على عليه السلام :حَسِّنْ خُلْقَكَ يُخَفِّفِ اللّه ُ حِسابَكَ؛ اولا خوش اخلاقی از ایمان انسان سرچشمه می گیرد و با ازدیاد آن، افزایش پیدا می کند.جریان مالک اشتر – جریان قصاب بی ادب. علی ع فرمود آنچه مرا راضی میکند این است که اخلاقت را نیکو بگردانی – جریان عمربن عبدود که آب دهن پرتاب کرد- جریان امام حسن و فرد هتاک دوما هبچکس خوش اخلاق بدنیا نیامده خوش اخلاقی را یاد گرفته و تمرین کرده حضرت امیر علیه السلام فرمود:«عَوِّدْ نَفْسَک فِعْلَ الْمَکارِمِ»جریان دروغ نگو انَّ رَجُلاً أَتى سَیِّدَنا رَسولَ اللّه (صلی الله علیه و آله) فَقالَ: یا رَسولَ اللّه عَلِّمنى خُلقا یَجمَعُ لى خَیرَ الدُّنیا وَالاخِرَهِ فَقالَ (صلی الله علیه و آله) : لاتَکذِبداستان ای سلمان ! ریش تو با ارزشتر است یا موی دم سگ؟؟روزی نامه ای به دست خواجه نصیر الدین طوسی ؛ این عالم بزرگ رسید که با کلمات زشت از او بدگوئی شده بود، از جمله این سخن زشت را خطاب به او نوشته بودند یا کلب : ای سگ پسر سگ . خواجه نصیر، جواب آن نامه را با کمال متانت نوشت ، از جمله نوشت اینکه به من سگ گفته ای صحیح نیست ، زیرا سگ با چهار دست و پا راه می رود و ناخن های دراز دارد، ولی من قامت راست دارم و روی دو پا راه می روم و ناخون هایم پهن است ، ناطق هستم و خنده بر لب دارم ، پوست بدنم آشکار است ، ولی پوست بدن سگ به واسطه پشم بدنش پوشیده شده است ، بنابراین ، این نشانه ها بیانگر آن است فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 45 تاريخ : سه شنبه 17 مرداد 1402 ساعت: 19:47

بسم الله الرحمن الرحیم«اَللهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَن تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَن تُنجِینِی مِن هَذَا الغَمِّ»« بسم الله الرحمن الرحیم اِلهِی کُلَّمَا اَنعَمتَ عَلَیَّ بِنِعمَۀٍ قَلَّ لَکَ عِندَهَا شُکرِی وَکُلَّمَا اِبتَلَیتَنِی بِبَلِیَّۀٍ قَلَّ لَکَ عِندَهَا صَبرِی فَیَامَن قَلَّ شُکرِی عِندَ نِعَمِهِ فَلَم یَحرِمنِی وَ یَا مَن قَلَّ صَبرِی عِندَ بَلائِهِ فَلَم یَخذُلنِی وَ یَامَن رَآنِی عَلَی المَعَاصِی فَلَم یَفضَحنِی وَیَامَن رَآنِی عَلَی الخَطَایَا فَلَم یُعَاقِبنِی عَلَیهَا صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغفِرلِی ذَنبِی وَ اشفِنِی مِن مَرَضِی اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدِیر»«بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیمِ، یَاحَیُّ یَاقَیُّومُ بِرَحمَتِکَ اِستَغنَیتُ فَاَغِثنِی وَلاتَکِلنِی اِلَی نَفسِی طَرفَۀَ عَینٍ اَبَداً وَاصلِح لِی شَأنِی کُلَّهُ»«بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ، اَللّهُمَّ اِنِّی اَسأَلُکَ بِمَکَانِکَ وَبِمَعَاقِدِ عِزِّکَ وَسُکَّانِ سَمَاوَاتِکَ وَانبِیَائِکَ وَرُسُلِکَ اَن تَستَجِیبَ لِی فَقَدرَ هِقَنِی مِن اَمرِی عُسرٌ اَللَّهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ اَن تُصَلِّی عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلَ مُحَمَّدٍوَ اَن تَجعَلَ لِی مِن عُسرِی یُسراً»«بِسمِ اللهِ یَا دَائِمُ یَا دَیمُومُ یَاحَیُّ یَا قَیُّومُ الرَّحمَنُ الرَّحِیمُ یَاکَاشِفَ الغَمِّ یَافَارِجَ الهَّمِ یَابَاعِثَ الرُّسُلِ یَاصَادِقَ الوَعدِ اَللَّهُمَّ اِن کَانَ لِی عِندَکَ رِضوَانٌ وَ وُ دٌّفَاغفِرلِی وَ مَن اتَّبَعَنِی مَن اَخوَانِی وَ شِیعَتِی وَ طَیِّب مَافِی صُلبِی بِرَحمَتِکَ یَا اَرحَمَ الرَّاحِمِین وَ صَلَّی اللهُ عَلَی سَیِّدَنَا مُحَمَ فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 60 تاريخ : سه شنبه 17 مرداد 1402 ساعت: 19:47

خطبه امام سجاد علیه السلام 7 مصیبتی که امام سجاد بیان فرمودند وارد شام خرابم کردند ۱- ستمگـران شام اطــراف ما را با شمشیـرهای برهـنه احاطـه کردند وبا کعب نیزه به ما می زدند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طـبل می زدند.۲- سرهای شـهدا را در مـیان هــودج های زن هـا ، سر پدرم و سر عمویــم عباس را در برابر چشـم عمّه هایم زینب و ام کلثوم(علیهـماالسلام) نگه داشتند، و سر برادرم علی اکـبر و پسرعمویم قاسم را در برابر چشم سکینه و فاطمـه (خواهرانم) می آوردند و با سرها بازی می کردند، و گاهی سرها به زمین می افتاد و زیر سم اسب قرار می گـرفت.۳- زن های شـامی از بالای بام ها، آب و آتـش بر سر ما می ریختــند، آتش به عمامه ام افتاد، چون دست هایم را به گـردنم بسته بودند، نتوانستم آن را خاموش کنم، عمامه ام سوخت، و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزانید.۴- از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز، ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و می گفتند: ای مردم بکـشید این ها را که در اسـلام هیچ گونه احترامی ندارند.۵- ما را به یک ریسمان بستنــد و با این حال ما را از در خانـه ی یهود و نصـاری عبــور دادند و به آن ها می گفتند: این ها همان افرادی هستند که پدرانشــان، پدران شما را در خیبـر و خنـدق و … کشتند و خانـه های آن ها را ویـران ساختند، امروز شما انتــقام آن ها را از این ها بگیرید…۶- ما را به بازار برده فروشان برده و خواستنـد بجای غـلام و کنیـز بفروشـند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقــدور نساخت.۷- ما را در مکانی جای دادند که سقـف نداشت، روزها را از گرما و شـب ها از سرما آرامـش نداشتیم خطبه تاریخی حضرت سجاد علیه السلام تاثیر عمیقی بر مردم شام بر جا گذاشت.1-پس فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 8 مرداد 1402 ساعت: 21:21

حكم خريد، فروش، چاپ، توليد و يا استفاده از عكس ها و پوسترهايي كه از چهره ائمه معصومين عليهم السلام تهيه شده است، چگونه است؟ج) عكس‌ها و پوسترهاي مذكور، مستند صحيحي ندارند؛ خوب است از اين عمل خودداري شود.نام مبارک : على ( ع )کنیهء شریف : ابومحمد- ابوالحسن القاب مبارک : زین العابدین- سید الساجدین - العابدین - زکی - امین - نام پدر بزرگوارش : حسین بن على ( ع )نام مبارک مادرش : علیا مخدره شهر بانو (شاه زنان)تاریخ ولادت : 5 شعبان سال 38 ه‍ . ق سال شروع امامت : 61 ه‍ . قسن شروع امامت 22مدت امامت : 35 سالمدت عمر مبارک : 57 سالتاریخ شهادت :دربین علماء اختلاف است ومشهور آن است که دریکی از سه روز است:12 محرم یا 18 محرم یا 25 محرم سال 95 ه‍ .علت شهادت : خوراندن زهر توسط ولید بن عبد الملک یا هشام بن عبدالملکمحل دفن : مدینه منوره قبرستان بقیعتعداد فرزندان : 11 پسر و 4 دختردوران زندگي : در دو بخش : 1- 22 سال با پدر2- 35 سال عصر امامت خودخلفاي زمان : پنج نفر از يزيد تا وليدبن عبدالملك (ششمين خليفه اموي)به اين ترتيب : 1- معاوبه بن يزيد 2- يزيد 3 - مروان بن حكم 4- عبدالملك بن مروان 5- وليد بن عبدالملكچرا امام، «سجاد» لقب يافت؟(علل الشرايع، ص 88)امام باقر عليه السلام فرمود: پدرم، هيچ يک از نعمت هاي الهي را ياد نمي کرد، مگر آنکه سر به سجده مي نهاد. هيچ حادثه ناگواري از او رد نمي شد، جز آنکه سجده مي کرد. هيچ نيرنگ حيله گري از او دفع نمي گرديد، مگر آنکه سر به سجده مي نهاد. از هيچ نماز واجبي فراغت نمي يافت، مگر اينکه به سجود مي رفت. هرگز موفق به اصلاح و آشتي بين دو نفر نمي شد، جز آنکه سجده شکر به جاي مي آورد.نشانه هاي سجود در تمام اندام سجده اش آشکار بود. از اين رو ايشان را «سجاد» فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 75 تاريخ : يکشنبه 8 مرداد 1402 ساعت: 21:21

جوان شایسته چه ویژگی‌ها باید داشته باشد؟جوانی فصل نشاط است، فصل سبزی حیات است، فصل شیرین زندگی است. جوانی تکرار پذیر نیست، صفات جوانی باعث ماندگاری در کهنسالی و میانسالی است. جوان روحیه ای شاد، بانشاط، همراه باروحیة فضیلت جویی و حق طلبی دارد. دوران جوانی، دورانی است که اگر کسی از آن خوب استفاده کند می تواند تا پایان عمر خودش را به طور دقیق رقم بزند. دوران جوانی دوران رشد استعدادها و توانمندی هاست.1. آسان پذیریپیامبر فرمود: وقتی خدا مرا مبعوث کرد فرمود: «اوصیکم بِالشُبان» بر شما باد به جوان ها، انَّ الله بَعَثَنی حَقّاً بَشیراّ و نذیراً» خدا مرا به عنوان نبی و پیغمبر حق فرستاد که مردم را پند و اندرز بدهم، «فَحالَفَنی الشُّبان» اولین کسانی که به من دست دادند جوان ها بودند. «حالف»؛ یعنی حلف و پیمان، «وَخالَفَنی الشُّیوخ ابوجهل یک پسر دارد بنام عکرمه یک برادر دارد بنام عیاش هردو جذب فرمایشات پیامبرشدند اماابوجهل نه- ابوجهل دستور داد دست ها و چشم های این جوان را بستند، طنابی به گردنش انداختند و در کوچه های مکه او را چرخاندند که چرا اسلام و قبول کردین – ابوجهل اسلام و قبول نکرد با پیغمبر آن قدر مبارزه کرد، که حتی در آن روزی که در جنگ بدر سر از بدنش جدا می کردند به پیغمبر ناسزا می گفت. پیغمبر فرمود: فرعون زمان من؛ یعنی ابوجهل از فرعون زمان موسی بدتر بود، چون وقتی فرعون داشت در آب غرق می شد دیگر ناسزا نمی گفت، گفت اشتباه کردم اما ابوجهل حتی موقع جدا کردن سر از بدنش ناسزا می گفت.یک خصوصیت جوان رقّت طبع و آسان پذیری است. امام صادق علیه السلام می فرماید: «لِأنَّ قَلبَ الشّابّ أرّقُّ مِنْ قَلبِ الشّّیخ»1. آسان پذیری2. قدرت فضیلت طلبی ویژگی دوم جوان، عبارت است از فضیلت جویی، حق طلب فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 42 تاريخ : چهارشنبه 4 مرداد 1402 ساعت: 17:04

عوامل هلاکت مردم الإمامُ الحسَنُ عليه السلام : هَلاكُ النّاسِ في ثَلاثٍ : الكِبرُ و الحِرصُ و الحَسَدُ ؛ فالكِبرُ هَلاكُ الدِّينِ و بهِ لُعِنَ إبليسُ ، و الحِرصُ عَدُوُّ النَّفسِ و بهِ اُخرِجَ آدَمُ مِن الجَنَّةِ ، و الحَسَدُ رائدُ السُّوءِ و مِنهُ قَتَلَ قابِيلُ هابِيلَتَکَبُّر به معنای خودبزرگ‌بینی از رذایل اخلاقی است که قرآن و روایات آن را از صفات بسیار نکوهیده بشر شمرده‌اند. 3نوع است 1.تکبر در برابر خدا، منشأ آن نادانی و گمراهی است؛ همچون تکبر نمرود و فرعون و دعوی خدایی آنان2.تکبر نسبت به پیامبران - تکبر نسبت به پیامبران مانع از ایمان آوردن انسان است، چنانکه کفار قریش در برابر پیامبر اسلام تکبر کردند، گروهی از آنان پیامبری ایشان را قبول داشتند لیکن به سبب غلبه تکبر نمی‌توانستند به آن اقرار کنند و گروهی نیز بر اثر تکبر حتی از شناختن پیامبری ایشان بازماندند 3.و تکبر در برابر دیگر انسان‌ها - نیز ناپسند شمرده شده است تا آنجا که حتی تکبر مؤمن بر اهل کفر و شرک را جایز ندانسته‌اند، زیرا نه ماندن مؤمن بر سر ایمان خود مسلّم است و نه اصرار کافر بر کفرش؛ یعنی هیچکس نمی‌تواند با اتکا به‌خوبی احوال خود و بدی وضع دیگران از عاقبت خوب خود و سرانجام بد دیگری مطمئن باشد و براین‌اساس به دیگری فخر بفروشد .قبح این قسم تکبر از جهتی بسیار زیاد است، چرا که مانع پذیرش حق از دیگران می‌شود و به معصیت می‌انجامددلیل تکبر جهل و افراط در حُبِّ نفس است از جمله مغرور شدن به علم یا عمل و عبادت یا نَسَب یا جمال یا توانگری مالی و جسمی یا توانایی بر انجام کارهای خاص یکی از بد‌ترین آثار چنین غروری، بازماندن از کمالِ اموری است که فرد به آن‌ها مغرور می‌شود؛ مثلاً مغرور شدن به علم مانع از کوشش برای کسب علم بیشت فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 54 تاريخ : دوشنبه 2 مرداد 1402 ساعت: 14:45

ویژگی خوارج چیست؟ کسانی که ظاهرا در جبهه حق اند اما به تعبیر امیرالمومنین تیر در کمان شیاطین اند؟! خوارج در هر نقطه تاریخ که باشند ویران کننده اند چون در لباس جبهه حق، آلت دست دشمنندخوارج را دارای فهم نادرست از قرآن کریم، جاهل و تنگ‌نظر، اهل غرور و خودبرتربینی و ستیزه‌جو و اهل تعصب های جاهلی هستند5 ویژگی دارند1- یکم. در ظاهر حق مدارندامیرالمومنین ع " اگر زیور ایمان دارند و لباس مردان صالح به تن میکنند ، عبادت های ظاهری آنان تزویر و نیرنگی است که وسیله معصیت قرار داده اند" نهج البلاغه ، خطبه32.بد دهنی، بد زبانی، جدال ،مراء، تحقیر دیگران ، توهین و....وَ تَزَيَّنَ بِلِبَاسِ أَهْلِ الزَّهَادَةِ وَ لَيْسَ مِنْ ذَلِكَ فِي مَرَاحٍ وَ لَا مَغْدًى.جناب مالک اشتر درباره آنها می گوید: "ای صاحبان پیشانی های پینه بسته و سیاه؛ چنین می پنداشتم که این نماز شما، نشانه ی زهد و بی اعتنایی به دنیا و شوق به خداست..." تاریخ طبری، ج5، ص50 ولی برای کسب منفعت های بی ارزش دنیا قیافه مومنین دارید پیامبر (ص) روز یی برسد دسته اى به روش گفتار انسانهاى نیک سخن مى گویند و قرآن مى خوانند امّا... از دین خارج مى شوند، چنانکه تیر از کمان بیرون مى رود." ( کنزالعمّال ) , ج . 11 / 2022- دوم. ظاهرگرایی محضبا شعار ﴿إِنِ الْحُکمُ إِلَّا لِلَّه﴾ (انعام: 57) مقابل قرآن و حقیقت قرآن قرار گرفتند تا آنجا که با همین ظاهرگرایی امیرالمومنین و پیامبراکرم را به بی عدالتی متهم کردند.شهید مطهری می گوید خوارج مقدس نما، شب نوزدهم رمضان را برای به شهادت رساندن میزان حق، حضرت علی (ع) انتخاب کردند؛ زیرا می خواستند این جنایت را که از نظر آنها عبادت بود، در شب عزیز و مبارکی انجام دهند (مطهری، بی تا، ج4، ص823 ).ابن ملجم ملعون معتقد فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 51 تاريخ : دوشنبه 2 مرداد 1402 ساعت: 14:45

تاثیرات لقمه حرام بر زندگیقال علی ع یا کمیل انّ اللسّان یبوح من القلب و القلب یقوی من الغذاء فانظر فیما تغذی قلبک و جسمک فان لم یکن ذلک حلالا لم یقبل الله تعالی تسبیحک و لا شکرک مستجاب نشدن دعا و قبول نشدن عبادتنقل شده كه قومي از بني اسرائيل گرفتار قحطي شد، هر چه دعا مي ‌كردند مستجاب نمي شد، تا اينكه خداوند به پيامبر آنها وحي فرستاد كه به اين مردم بگو كه شما با بدن هاي نجس به سوي من مي آیيد و دست هایي را كه به خون ديگران (و برداشتن حق الناس) آلوده است، به طرف من بلند مي كنيد و شكمهايتان از حرام پر شده است به همين جهت من نسبت به شما خشمگين هستم: سَمِعْتُ رَسُولَ اللّه‏ِ صلي الله عليه و آله قالَ: لاتَزُولُ قَدَمُ عَبْدٍ يَوْمَ‏القِيامَةِ، حَتّى يُسئَلَ عَنْ أَرْبَعٍ: عَنْ جَسَدِهِ فيما أَبْلاهُ، وَ عَنْ عُمْرِهِ فيما أَفناهُ، وَ عَنْ مالِهِ مِمَّا اكْتَسَبَهُ وَ فيما أنْفَقَهُ، وَ عَنْ حُبِّنا أَهْلَ البَيْتِ. قالَ رَسُولُ اللّه‏ِ صلي الله عليه و آله: ألْعِبادَةُ سَبْعُونَ جُزْءاً وَ أفضَلُها جُزْءاً طَلَبُ الْحَلالِ. قالَ رَسُولُ اللّه‏ِ صلي الله عليه و آله: مَنْ باتَ كالاًّ مِنْ طَلَبِ الحَلالِ باتَ مَغْفُوراً لَهُ. لقمه حرام، 1-عدم قبولی نماز را در پی داردرسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود: «مَنْ‏ أَكَلَ‏ لُقْمَةَ حَرَامٍ‏ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلَاةٌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً جریان ابراهیم ادهم. لقمه حرام، 2-باعث عدم استجابت دعا می شود وَ لَمْ تُسْتَجَبْ لَهُ دَعْوَةٌ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً وَ كُلُّ لَحْمٍ يُنْبِتُهُ الْحَرَامُ فَالنَّارُ أَوْلَىلقمه حرام، 3-مانع رسیدن به سعادت و توفیق می شودجریان پسر شیخ عباس4-مشمول لعنت فرشتگان قالَ رَسُولُ اللّه‏ِ صلي الله عليه و آله فضائل و مناقب اهل البیت (ع)...
ما را در سایت فضائل و مناقب اهل البیت (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : choseinabbasi2 بازدید : 46 تاريخ : دوشنبه 2 مرداد 1402 ساعت: 14:45